Често задавани въпроси за електронните ваучери за храна
UP DEJEUNER
Обща информация | Често задавани въпроси | Визия на електронния ваучер за храна |
ОБЩИ ВЪПРОСИ
- Необходимо ли е издаване на физическа карта за всеки служител?
Да, необходимо е. Това показва опитът ни от другите страни. Служителите на втори етап искат и пластика, което би затруднило работодателя в последствие.
- Възможно ли е ползване само на картата без мобилно приложение?
Да, възможно е ползване само на издадената карта.
- Как може да се проверява наличността по картата UpDejeuner?
През мобилното приложение Up Tombou, през браузър на uponline.bg или чрез телефонно обаждане към нас.
- Каква валидност има електронният ваучер за храна UpDejeuner?
Заредените средства имат срок на валидност 1 година, а самата карта-пластика е валидна 5 години от издаването й.
- Ще могат ли да се заплащат точни суми в магазините с ваучерите за храна?
Да, това е едно от предимствата на електронните ваучери.
- Колко бързо става зареждането на сумите?
Времето за зареждане е в рамките на деня след направено плащане от работодател, при налична квота. В противен случай, до 5 работни дни.
- Как служителят ще разбере, че има заредени средства по ваучер?
Служителят може да получи информацията от мобилното приложение Up Tombou. За служителя без мобилно приложение – може да се провери през браузър или с телефонно обаждане към нас. Работодателят също може да уведоми, кога да очаква служителят зареждане.
- Има ли опасност от привършване на квотата за ваучери?
Докато съществува квота, винаги има такава опасност. За 2024 г. квотата е 1,6 милиарда, с 200 милиона повече от 2023 г.
- Работодателят може ли да блокира или управлява картите и сумите на служителя?
Не. Работодателят може само да зарежда ваучерите в картата и след това няма правa върху предоставените карти или заредените вътре ваучери.
- Какво става при грешно заредена сума от работодател?
При грешно заредена сума, отговорността остава за сметка на работодателя.
- Както става при прекравяване на трудовия договор на служител?
Предоставената карта на служителя е негова, и той може да си я ползва докато има ваучери в нея. Работодателят няма право да изисква връщане на картата, но може да блокира картодържателя, за да не му зареди по грешка ваучери следващ месец.
- Каква е цената за пластика и сроковe за поръчка?
Цените са индивидуални и зависят от това дали пластиките ще са фирмено брандирани и/или персонализирани. Картите се произвеждат в България и затова поръчките се изпълняват бързо, в рамките на 1-2 дни.
- Има ли значение за фирмата дали картите ще са персонализирани или не?
Няма значение дали пластиката е персонализирана с името на служителя, но ни е необходимо името на служителя да е налично в системата, за да може ние като оператор да обслужим служителя.
- Може ли да бъде издадена повече от една карта на служител?
Не.
- Колко карти могат да се ползват от един служител и неговото семейство?
Работодателят дава на всеки свой служител само по една карта. Тя е персонална на служителя, а не семейна. За да се ползват ваучерите от други членове на семейството картата може да бъде веведена в Apple Pay или Google Pay. Така е възможно пазаруване с ваучерите както с карта, така и с дигитален портфейл. Ваучерите в картата обаче не са разделени.
- Как се процедира в случай, че картата е изгубена?
При загуба на картата, картодържателят трябва да я блокира, така както трябва да се случи с всяка друга изгубена карта. Преиздаването се извършва за 1-2 дни. Наличната сума се прехвърля към новата карта автоматично.
ФИНАНСОВО-СЧЕТОВОДНИ ВЪПРОСИ
- Какъв ще бъде начинът на осчетоводяване?
- След 30 юни 2024 г. ще може ли да раздаваме хартиени ваучери, ако преди това сме си закупили по-голямо количество хартиени ваучери?
- Раздаваме ваучери според отработеното време. Има служители, които работят по-малко от месец и напускат – за тях пак ли трябва да се вади пластика?
- Може ли да се раздават ваучери на различни стойности според заеманата длъжност?
- Получаване на максималния размер ваучери от няколко работодателя от гл. т. на ДДФЛ?
- Какви са вариантите за разпределяне на ваучерите при спазване на принципа „социален разход“?
- Ще остане ли изискването, към датата на предоставяне на ваучерите, фирмата да удостоверява липса на данъчни задължения?