Често задавани въпроси за електронните ваучери за храна

UP DEJEUNER

Обща информация Често задавани въпроси Визия на електронния ваучер за храна

РАБОТА С ПЛАТФОРМАТА ЗА РАБОТОДАТЕЛИ

  • Как да активирам картите UpDejeuner на моите служители?
Активирането на картите UpDejeuner е бързо и лесно, следвайте тези стъпки:

1. Влезте в платформата uponline.bg с Вашите данни за вход. Отидете на списъка с Картодържатели;

2. За да активирате картите, може да изберете и да маркирате всички картодържатели или само определени от тях;

3. Изберете опция Активиране от падащото меню под списъка с Картодържатели.

Готово! Вашите служители вече може да получат картите си UpDejeuner готови за използване и да се насладят на всички предимства на електронните ваучери за храна.

  • Какво трябва да направя, ако служител си загуби картата UpDejeuner?
1. Блокиране на картата от служителя: Служителят може сам да блокира картата си като отвори мобилното приложение Up Tombou, отиде в секция "Карти", избере съответната карта и да кликне върху бутона "Блокирай карта". Така тя става неизползваема.

2. Блокиране на картата от работодателя: Влезте във Вашия работодателски профил в uponline.bg и блокирайте картата, за да предотвратите ново зареждане по нея. След това направете поръчка на нова карта за служителя.

Това е всичко. Оставащият баланс по старата карта ще бъде прехвърлен автоматично към новата.
 

РАБОТА С МОБИЛНОТО ПРИЛОЖЕНИЕ ЗА ПОЛЗВАТЕЛИ

  • Как да се регистрирам в мобилното приложение на Up Tombou?
След като изтеглите приложението ни Up Tombou в App Store или Google Play e необходимо да преминете през следните стъпки:

1. Въведете ID на картата си (намира се отзад на картата, в долния й десен ъгъл) и своите данни. Нужно е да се съгласите с условията на Up Tombou, за да продължите.

2. Въведете кода за Регистрация, който ще получите като SMS. Без излишни имейли и други сложни процедури.

3. Въведете парола за регистрацията си. Създавате своята парола при първоначалната регистрация.

4. Създайте своят личен електронен ПИН (eПИН) за онлайн плащания.

5. Персонализирайте своето приложение и изберете информацията, която искате да получавате от и да споделяте с приложението.

Ако Вашият работодател не е активирал картата Ви, можете да го направите сам/а, като натиснете бутон “Активирай”, след като завършите регистрацията си. В повечето случаи, картата Ви вече е активна.
 
  • Как да си активирам картата UpDejeuner?
Активирането на Вашата карта UpDejeuner е толкова лесно и бързо! Регистрирайте се през мобилното ни приложение Up Tombou или през уеб платформата ни uponline.bg. Влезте в регистрацията си. Ето как да активирате картата си:

1. При влизане ще се появи бутон "АКТИВИРАЙТЕ", който трябва да натиснете веднъж;

2. Готово! Вече можете да използвате картата си UpDejeuner за плащане в хиляди ресторанти и хранителни магазини в цялата страна!

Тук можете да намерите и видео инструкцията ни за активация на карта UpDejeuner: https://www.youtube.com/watch?v=A-7Eh7i7JAI

  • Как да си сваля приложението Up Tombou, ако съм с Huawei?
Ето как да го направите, докато работим по интегрирането с Huawei App Gallery:

1. Ако вече сте изтеглили Up Tombou от друг източник, първо го деинсталирайте;

2. Изтеглете Aurora Store. Това е алтернативен магазин за приложения, който работи на Huawei устройства. Можете да го намерите лесно с търсене в интернет;

3. Отворете Aurora Store и потърсете "Up Tombou". Инсталирайте приложението както обикновено.

Готово! Вече можете да отворите приложението Up Tombou и да се възползвате от всички удобства на мобилното ни приложение.

Важно: Това е временно решение. Работим усилено, за да направим Up Tombou достъпно директно в Huawei App Gallery възможно най-скоро. Следвайте нашите социални мрежи за повече информация!

  • Как да си проверя PIN кода на картата UpDejeuner през приложението Up Tombou?
Ето как:

1. Отворете приложението Up Tombou на телефона си;

2. Отидете в секция "Карти". Изберете картата, чийто ПИН искате да видите. Кликнете върху бутона "Покажи ПИН".

Ще получите SMS код за сигурност веднага, който трябва да се въведе.

Готово! Вашият PIN код ще се покаже на екрана.

ОБЩИ ВЪПРОСИ

  • Необходимо ли е издаване на физическа карта за всеки служител?

Да, необходимо е. Това показва опитът ни от другите страни. Служителите на втори етап искат и пластика, което би затруднило работодателя в последствие.

  • Възможно ли е ползване само на картата без мобилно приложение?

Да, възможно е ползване само на издадената карта.

  • Как може да се проверява наличността по картата UpDejeuner?

През мобилното приложение Up Tombou, през браузър на uponline.bg или чрез телефонно обаждане към нас.

  • Каква валидност има електронният ваучер за храна UpDejeuner? 

Заредените средства имат срок на валидност 1 година, а самата карта-пластика е валидна 5 години от издаването й.

  • Ще могат ли да се заплащат точни суми в магазините с ваучерите за храна?

Да, това е едно от предимствата на електронните ваучери. 

  • Колко бързо става зареждането на сумите?

Времето за зареждане е в рамките на деня след направено плащане от работодател, при налична квота. В противен случай, до 5 работни дни.

  • Как служителят ще разбере, че има заредени средства по ваучер?

Служителят може да получи информацията от мобилното приложение Up Tombou. За служителя без мобилно приложение – може да се провери през браузър или с телефонно обаждане към нас. Работодателят също може да уведоми, кога да очаква служителят зареждане. 

  • Има ли опасност от привършване на квотата за ваучери?

Докато съществува квота, винаги има такава опасност. За 2024 г. квотата е 1,6 милиарда, с 200 милиона повече от 2023 г. 

  • Работодателят може ли да блокира или управлява картите и сумите на служителя?

Не. Работодателят може само да зарежда ваучерите в картата и след това няма правa върху предоставените карти или заредените вътре ваучери.

  • Какво става при грешно заредена сума от работодател?

При грешно заредена сума, отговорността остава за сметка на работодателя.

  • Както става при прекратяване на трудовия договор на служител?

Предоставената карта на служителя е негова, и той може да си я ползва докато има ваучери в нея. Работодателят няма право да изисква връщане на картата, но може да блокира картодържателя, за да не му зареди по грешка ваучери следващ месец.

  • Каква е цената за пластика и срокове за изработка?

Цените са индивидуални и зависят от това дали пластиките ще са фирмено брандирани и/или персонализирани. Срокът за изработка на картите е 1-2 работни дни, тъй като се произвеждат в България.

  • До колко време се получават поръчаните карти UpDejeuner?

Картите UpDejeuner се произвеждат в България и обикновено се изработват, изпращат и пристигат в рамките на 3 работни дни, но не по-късно от 5 работни дни след заплащане на поръчката Ви.

  • Има ли значение за фирмата дали картите ще са персонализирани или не?

Няма значение дали пластиката е персонализирана с името на служителя, но ни е необходимо името на служителя да е налично в системата, за да може ние като оператор да обслужим служителя. 

  • Може ли да бъде издадена повече от една карта на служител?

Не. 

  • Колко карти могат да се ползват от един служител и неговото семейство?

Работодателят дава на всеки свой служител само по една карта. Тя е персонална на служителя, а не семейна. За да се ползват ваучерите от други членове на семейството картата може да бъде въведена в Apple Pay или Google Pay. Така е възможно пазаруване с ваучерите както с карта, така и с дигитален портфейл. Ваучерите в картата обаче не са разделени.

  • Как се процедира в случай, че картата е изгубена?

При загуба на картата, картодържателят трябва да я блокира, така както трябва да се случи с всяка друга изгубена карта. Преиздаването се извършва за 1-2 дни.  Наличната сума се прехвърля към новата карта автоматично.

ФИНАНСОВО-СЧЕТОВОДНИ ВЪПРОСИ

  • Какъв ще бъде начинът на осчетоводяване?
Няма промяна. Променя се само носителят.
  • След 30 юни 2024 г. ще може ли да раздаваме хартиени ваучери, ако преди това сме си закупили по-голямо количество хартиени ваучери?
Да, но трябва да имате предвид, че те имат срок на валидност.
 
  • Раздаваме ваучери според отработеното време. Има служители, които работят по-малко от месец и напускат – за тях пак ли трябва да се вади пластика? 
Да.
  • Може ли да се раздават ваучери на различни стойности според заеманата длъжност?
Не. Има трайна практика на НАП, която определя ваучера като социална придобивка, затова независимо от йерархията в компанията или заслугите, ваучерите се дават на еднакъв принцип за всички.
  • Получаване на максималния размер ваучери от няколко работодателя от гл. т. на ДДФЛ?
Да, практиката на НАП допуска, т.е. ако имате 3 трудови правоотношения (ДУК) може да получите 3 х 200 лева = 600 лева, ваучери. Практиката на НАП не допуска обаче, ако има 1 лице на два трудови договора при един работодател, да получи два пъти ваучери. 
  • Какви са вариантите за разпределяне на ваучерите при спазване на принципа „социален разход“?
Два основни: първи – раздаване на всички, които присъстват във ведомостта по равно, независимо дали и колко са отработили. Втори вариант – да се предоставят на база отработен ден, като е допустимо да бъдат изчислявани и на отработен час, но не повече от 200 лева на месец. 
  • Ще остане ли изискването, към датата на предоставяне на ваучерите, фирмата да удостоверява липса на данъчни задължения?
Да, изискването остава, като то е към края на месеца, за който се начисляват ваучерите.