Често задавани въпроси за електронните ваучери за храна

UP DEJEUNER

Обща информация Често задавани въпроси Визия на електронния ваучер за храна

РАБОТА С ПЛАТФОРМАТА ЗА РАБОТОДАТЕЛИ

  • До колко време се получават поръчаните карти UpDejeuner?

Картите UpDejeuner се произвеждат в България и обикновено се изработват, изпращат и пристигат в рамките на 3 работни дни, но не по-късно от 5 работни дни след заплащане на поръчката Ви.

 

  • До колко време ще бъдат преведени ваучерите за храна по картите?
Зависи кога е платена проформа-фактурата за поръчка за зареждане на карти и кога е получено плащането от нас. След получаване и обработка на плащането, зареждането по картите става в рамките на няколко работни часа.
 
  • Как да активирам картите UpDejeuner на моите служители?
Активирането на картите UpDejeuner е бързо и лесно, следвайте тези стъпки:

1. Влезте в платформата uponline.bg с Вашите данни за вход. Отидете на списъка с Картодържатели;

2. За да активирате картите, може да изберете и да маркирате всички картодържатели или само определени от тях;

3. Изберете опция Активиране от падащото меню под списъка с Картодържатели.

Готово! Вашите служители вече може да получат картите си UpDejeuner готови за използване и да се насладят на всички предимства на електронните ваучери за храна.

  • Какво трябва да направя, ако служител си загуби картата UpDejeuner?
Влезте във Вашия работодателски профил в uponline.bg и маркирайте служителя, чиято карта е изгубена. След това изберете опция “Преиздаване на карта”, за да бъде издадена нова карта. Оставащият баланс по старата карта ще бъде прехвърлен автоматично към новата карта.
 
ВАЖНО: Когато картата бъде преиздадена, старата карта остава неактивна, дори да бъде намерена.
 
  • Какво да правя при забравена парола за uponline.bg? 
Може да смените паролата си от бутон “Забравена парола” и следвате процеса след това.
  
  • Каква може да бъде причината да не може да се качи Excel-ския файл? 
Имаите предвид, че ако са размествани или изтрити колони или редове, файлът не може да бъде качен. Ако това не е причината, моля свържете се с нашият отдел Обслужване на клиенти за повече съдействие на тел. 02 / 492 00 00 или на имейл info@tombou.bg, всеки работен ден от 9 до 18 ч.
 
  • Може ли да се направи поръчка за няколко месеца?
Зареждания за няколко месеца напред трябва да се пуснат с отделни поръчки и отделни проформи-фактури. Може да се осъществи зареждане на максимум 200 лв. на служител в една поръчка.
 
Напр., фирма иска да пусне поръчки за ваучери за храна за месеците юли, август и септември. Следва да се генерират 3 отделни поръчки в системата. За да се потвърдят за производство, трябва проформите да се платят и тогава ваучерите се произвеждат и зареждат по картите на служителите на посочената в поръчката “Дата за зареждане на картите”.
 
Моля да имате предвид, че платена и произведена поръчка за ваучери е необратима. Ваучерите, които са произведени, не могат да се откажат и сумите не могат да бъдат изтеглени обратно от картите, т.е. ако през третия месец имате напуснал служител, но неговата карта е предварително заредена за този месец – то тя си остава така.
  
  • Какво означават статусите на картодържатели и картите в UP ONLINE? 
Статуси Картодържатели:
 
АКТИВЕН: Активен картодържател, чиято карта може да бъде зареждана с ваучери;
 
ВРЕМЕННО ДЕАКТИВИРАНЕ: Временно деактивиран картодържател. Картата не може да бъде зареждана с ваучери. Използва се най-често при временно отсъстващи служители (майчинство и др.), които временно не следва да получават ваучери за храна. Може да бъде активиран отново;
 
ИЗТРИВАНЕ: Изтрит картодържател - необратимо действие. Това е служител, чиято карта не може да бъде повече зареждана с ваучери. Използва се най-често за напуснали служители, които няма да получават повече ваучери за храна. Не е възможно да бъде възстановен или активиран отново;
 
В ПРОЦЕС НА ОДОБРЕНИЕ: Нов служител/картодържател. Картата и акаунтът му се създават в системата в момента, но все още не са създадени и не могат да бъдат зареждани с ваучери.
 
Статуси на Карта:
 
АКТИВНА: Картата е активна и може да бъде използвана;
 
ВРЕМЕННО БЛОКИРАНА: Картата е временно блокирана и не може да бъде използвана. Не могат да се осъществяват трансакции. Може да бъде активирана отново през мобилното приложение Up Tombou от картодържателя;
 
НЕАКТИВИРАНА: Картата е нова и не е била активирана никога. Все още тази карта не може да се използва и не могат да се осъществяват трансакции. Следва да бъде активирана преди първо използване;
 
БЛОКИРАНА ЗА ПОСТОЯННО: Картата е блокирана за постоянно и не може да бъде използвана или активирана отново. Ако е необходимо да се използва, следва да бъде преиздадена с поръчка за преиздаване на карта.
  
  • Къде се намира описът към фактурата за заредените карти? 
Има го на две места – в детайли към поръчката и в меню Фактури – до PDF файла с фактурата.
 
  • Какви са необходимите действия в UP ONLINE от работодателя при напуснал служител? 
За да не се зарежда повече картата на този служител погрешка, следва картодържателят да бъде изтрит. Това става от бутона “Детайли” до картодържателя, след това бутон “Изтриване”. Така картата му продължава да е активна и той може да доизхарчи ваучерите си, но няма вече да излиза в поръчките за зареждане и неговата карта няма да може да бъде презареждана.
 
 

РАБОТА С МОБИЛНОТО ПРИЛОЖЕНИЕ ЗА ПОЛЗВАТЕЛИ

  • Как да се регистрирам в мобилното приложение на Up Tombou?
След като изтеглите приложението ни Up Tombou в App Store или Google Play e необходимо да преминете през следните стъпки:

1. Въведете ID на картата си (намира се отзад на картата, в долния й десен ъгъл) и своите данни. Нужно е да се съгласите с условията на Up Tombou, за да продължите.

2. Въведете кода за Регистрация, който ще получите като SMS. Без излишни имейли и други сложни процедури.

3. Въведете парола за регистрацията си. Създавате своята парола при първоначалната регистрация.

4. Създайте своят личен електронен ПИН (eПИН) за онлайн плащания.

5. Персонализирайте своето приложение и изберете информацията, която искате да получавате от и да споделяте с приложението.

Ако Вашият работодател не е активирал картата Ви, можете да го направите сам/а, като натиснете бутон “Активирай”, след като завършите регистрацията си. В повечето случаи, картата Ви вече е активна.
 
  • Как да си активирам картата UpDejeuner?
Активирането на Вашата карта UpDejeuner е толкова лесно и бързо! Регистрирайте се през мобилното ни приложение Up Tombou или през уеб платформата ни uponline.bg. Влезте в регистрацията си. Ето как да активирате картата си:

1. При влизане ще се появи бутон "АКТИВИРАЙТЕ", който трябва да натиснете веднъж;

2. Готово! Вече можете да използвате картата си UpDejeuner за плащане в хиляди ресторанти и хранителни магазини в цялата страна!

Тук можете да намерите и видео инструкцията ни за активация на карта UpDejeuner: https://www.youtube.com/watch?v=A-7Eh7i7JAI

  • Как да си сваля приложението Up Tombou, ако съм с Huawei?
Ето как да го направите, докато работим по интегрирането с Huawei App Gallery:

1. Ако вече сте изтеглили Up Tombou от друг източник, първо го деинсталирайте;

2. Изтеглете Aurora Store. Това е алтернативен магазин за приложения, който работи на Huawei устройства. Можете да го намерите лесно с търсене в интернет;

3. Отворете Aurora Store и потърсете "Up Tombou". Инсталирайте приложението както обикновено.

Готово! Вече можете да отворите приложението Up Tombou и да се възползвате от всички удобства на мобилното ни приложение.

Важно: Това е временно решение. Работим усилено, за да направим Up Tombou достъпно директно в Huawei App Gallery възможно най-скоро. Следвайте нашите социални мрежи за повече информация!

  • Как да си проверя PIN кода на картата UpDejeuner през приложението Up Tombou?
Ето как:

1. Отворете приложението Up Tombou на телефона си;

2. Отидете в секция "Карти". Изберете картата, чийто ПИН искате да видите. Кликнете върху бутона "Покажи ПИН".

Ще получите SMS код за сигурност веднага, който трябва да се въведе.

Готово! Вашият PIN код ще се покаже на екрана.
 
  • Как мога да сменя ПИН кода си? 
Към този момент няма такава опция, но работим върху тази функционалност. 
  
  • Кога ще ми бъде поискан ПИН?
ПИН кодът може да Ви бъде поискан при плащане на ПОС терминал в търговски обект. Това е стандартна процедура, която гарантира сигурността на Вашите средства. 
 
  • Каква е  разликата между Е-ПИН и ПИН? 
Е-ПИН и ПИН са кодове за потвърждаване на самоличността при плащания. ПИН е постоянен четирицифрен код за физически трансакции, докато Е-ПИН е шестцифрен код, който Вие си избирате при регистрацията на картата. Е-ПИН е нужен само за онлайн плащания и можете винаги да го смените по всяко време. И двата кода са поверителни и не трябва да се споделят с трети лица.
 
  • Може ли да се регистрира една карта на повече от едно устройство?
Една карта може да бъде регистрирана само в един профил, но този профил може да бъде достъпен през приложението или уеб платформата uponline.bg от различни устройства.
 
  • Може ли да си добавя втора карта през приложението/браузъра? 
Да. Към Вашия акаунт напр. можете да добавите и своята карта UpCadhoc. 
 
  • Може ли да правя смесено плащане? 
Зависи от търговския обект и от техния ПОС терминал. Трябва да уведомите на каса, че искате да заплатите частично сумата с карта UpDejeuner и да доплатите в брой или с друга карта.
 
  • Плащането ми не минава. Как да разбера каква е причината? 
В мобилното ни приложение Up Tombou или на uponline.bg можете да видите детайли и причината, когато натиснете отказаната трансакция.
 
  • Как да разбера дали даден обект е във вашата търговска мрежа?
Можете да проверите дали даден обект е част от нашата търговска мрежа по няколко начина:
 
1.        Чрез мобилното приложение Up Tombou: В приложението ни има интерактивна карта  показваща обектите в близост до Вас, където можете да плащате с UpDejeuner;
 
2.        Чрез сайта ни: На сайта ни има удобна карта с всички търговски обекти, които приемат UpDejeuner;
 
3.        Чрез стикер в близост до входа на обекта: Обикновено търговските обекти, които приемат UpDejeuner, имат стикер на входа, който указва това.
 
Ако желан от Вас обект не е част от нашата търговска мрежа, може да ни предложите да го включим в нея чрез тази форма.
 
  • Не си намирам картата. Какво трябва да направя при изгубена карта?
Зависи кога е платена проформа-фактурата за поръчка за зареждане на карти и кога е получено плащането от нас. След получаване и обработка на плащането, зареждането по картите става в рамките на няколко работни часа. 
 
Ако не можете да намерите картата си UpDejeuner, е важно да действате бързо, за да предотвратите неоторизирано използване. Ето какво трябва да направите:
 
1. Блокирайте картата си чрез мобилното приложение Up Tombou или uponline.bg. Отворете меню “Карти” и изберете картата, след това натиснете бутона “Временно блокиране” и следвайте инструкциите. Ако нямате достъп до приложението или уеб платформата, свържете се с нас на тел. 02 492 00 00, всеки работен ден от 9 до 18 ч.;
 
2. Уведомете своят Работодател, че сте изгубили картата си и че трябва да Ви бъде издадена нова.
 
  • Как да добавя картата си в часовника? 
Можете да добавяте Вашата карта UpDejeuner в дигитален портфейл на Вашия смарт часовник за още по-голямо удобство при плащане.
 
ВАЖНО: Уверете се, че Вашият часовник поддържа функцията за безконтактни плащания и е съвместим с избраната от Вас платформа - Apple Wallet или Google Wallet.
 
Ето как да добавите картата си в различните видове часовници:
 
За Apple Watch:
1.  Отворете приложението на часовника Ви и после изберете меню Wallet на Вашия iPhone;
2.  Докоснете бутона "+" в горния десен ъгъл;
3.  Изберете "Дебитна или кредитна карта" и следвайте инструкциите на екрана;
4. Ще бъдете подканени да въведете данните на Вашата карта UpDejeuner;
5. След като картата бъде добавена, тя ще се появи във Wallet на Вашия Apple Watch.
 
За часовници с Wear OS (Samsung, Fossil и др.):
1. Отворете приложението Google Wallet на Вашия смартфон;
2. Докоснете бутона "+" в долния десен ъгъл;
3. Изберете "Добавяне на карта" и следвайте инструкциите на екрана;
4. Въведете данните на Вашата карта UpDejeuner;
5. След като картата бъде добавена, тя ще се синхронизира с Вашия часовник.
 
  • Какво да направя при промяна на телефонния си номер?
В случай на промена на телефонния Ви номер Ви е необходимо нашето съдействие. Пишете ни на info@tombou.bg или ни звъннете на 02/492 00 00 със следната информация:
- Старият Ви телефонен номер;
- Новият Ви телефонен номер;
- ID номера на картата Ви, който се намира на задната й страна, долу вдясно.
 
  • Какво мога да пазарувам с ваучерите за храна UpDejeuner?
Можете да пазарувате хранителни стоки, храна, хранителни добавки и безалкохолни напитки.
 
Електронният ваучер за храна UpDejeuner не може да бъде ползван за закупуване на тютюневи изделия и спиртни напитки, теглене на пари в брой, замяна срещу пари, прехвърляне на суми на други лица.
 
  • Кога ще ми бъдат преведени средствата?
Преводът на ваучери зависи изцяло от Вашия работодател. Моля свържете се с Вашия работодател за повече информация кога може да очаквате зареждане на ваучери по картата Ви.
 

ОБЩИ ВЪПРОСИ

  • Необходимо ли е издаване на физическа карта за всеки служител?

Да, необходимо е. Това показва опитът ни от другите страни. Служителите на втори етап искат и пластика, което би затруднило работодателя в последствие.

  • Възможно ли е ползване само на картата без мобилно приложение?

Да, възможно е ползване само на издадената карта.

  • Как може да се проверява наличността по картата UpDejeuner?

През мобилното приложение Up Tombou, през браузър на uponline.bg или чрез телефонно обаждане към нас.

  • Каква валидност има електронният ваучер за храна UpDejeuner? 

Заредените средства имат срок на валидност 1 година, а самата карта-пластика е валидна 5 години от издаването й.

  • Ще могат ли да се заплащат точни суми в магазините с ваучерите за храна?

Да, това е едно от предимствата на електронните ваучери. 

  • Колко бързо става зареждането на сумите?

Времето за зареждане е в рамките на деня след направено плащане от работодател, при налична квота. В противен случай, до 5 работни дни.

  • Как служителят ще разбере, че има заредени средства по ваучер?

Служителят може да получи информацията от мобилното приложение Up Tombou. За служителя без мобилно приложение – може да се провери през браузър или с телефонно обаждане към нас. Работодателят също може да уведоми, кога да очаква служителят зареждане. 

  • Има ли опасност от привършване на квотата за ваучери?

Докато съществува квота, винаги има такава опасност. За 2024 г. квотата е 1,6 милиарда, с 200 милиона повече от 2023 г. 

  • Работодателят може ли да блокира или управлява картите и сумите на служителя?

Не. Работодателят може само да зарежда ваучерите в картата и след това няма правa върху предоставените карти или заредените вътре ваучери.

  • Какво става при грешно заредена сума от работодател?

При грешно заредена сума, отговорността остава за сметка на работодателя.

  • Както става при прекратяване на трудовия договор на служител?

Предоставената карта на служителя е негова, и той може да си я ползва докато има ваучери в нея. Работодателят няма право да изисква връщане на картата, но може да блокира картодържателя, за да не му зареди по грешка ваучери следващ месец.

  • Каква е цената за пластика и срокове за изработка?

Цените са индивидуални и зависят от това дали пластиките ще са фирмено брандирани и/или персонализирани. Срокът за изработка на картите е 1-2 работни дни, тъй като се произвеждат в България.

  • Има ли значение за фирмата дали картите ще са персонализирани или не?

Няма значение дали пластиката е персонализирана с името на служителя, но ни е необходимо името на служителя да е налично в системата, за да може ние като оператор да обслужим служителя. 

  • Може ли да бъде издадена повече от една карта на служител?

Не. 

  • Колко карти могат да се ползват от един служител и неговото семейство?

Работодателят дава на всеки свой служител само по една карта. Тя е персонална на служителя, а не семейна. За да се ползват ваучерите от други членове на семейството картата може да бъде въведена в Apple Pay или Google Pay. Така е възможно пазаруване с ваучерите както с карта, така и с дигитален портфейл. Ваучерите в картата обаче не са разделени.

  • Как се процедира в случай, че картата е изгубена?

При загуба на картата, картодържателят трябва да я блокира, така както трябва да се случи с всяка друга изгубена карта. Преиздаването се извършва за 1-2 дни.  Наличната сума се прехвърля към новата карта автоматично.

ФИНАНСОВО-СЧЕТОВОДНИ ВЪПРОСИ

  • Какъв ще бъде начинът на осчетоводяване?
Няма промяна. Променя се само носителят.
  • След 30 юни 2024 г. ще може ли да раздаваме хартиени ваучери, ако преди това сме си закупили по-голямо количество хартиени ваучери?
Да, но трябва да имате предвид, че те имат срок на валидност.
 
  • Раздаваме ваучери според отработеното време. Има служители, които работят по-малко от месец и напускат – за тях пак ли трябва да се вади пластика? 
Да.
  • Може ли да се раздават ваучери на различни стойности според заеманата длъжност?
Не. Има трайна практика на НАП, която определя ваучера като социална придобивка, затова независимо от йерархията в компанията или заслугите, ваучерите се дават на еднакъв принцип за всички.
  • Получаване на максималния размер ваучери от няколко работодателя от гл. т. на ДДФЛ?
Да, практиката на НАП допуска, т.е. ако имате 3 трудови правоотношения (ДУК) може да получите 3 х 200 лева = 600 лева, ваучери. Практиката на НАП не допуска обаче, ако има 1 лице на два трудови договора при един работодател, да получи два пъти ваучери. 
  • Какви са вариантите за разпределяне на ваучерите при спазване на принципа „социален разход“?
Два основни: първи – раздаване на всички, които присъстват във ведомостта по равно, независимо дали и колко са отработили. Втори вариант – да се предоставят на база отработен ден, като е допустимо да бъдат изчислявани и на отработен час, но не повече от 200 лева на месец. 
  • Ще остане ли изискването, към датата на предоставяне на ваучерите, фирмата да удостоверява липса на данъчни задължения?
Да, изискването остава, като то е към края на месеца, за който се начисляват ваучерите.